top of page

גידול אפרוחים

עודכן: 5 בנוב׳ 2022



אפרוחי פלימות רוק , אפרוחים למכירה, גידול אפרוחים

עצות למגדל האפרוחים המתחיל. בהתרגשות רבה רכשתם, קיבלתם או הדגרתם בעצמכם ביצים ויש לכם אפרוחים. מה עושים איתם??? ומה ההבדל בין אפרוח לגוזל? תשובה בהמשך...... טיפול באפרוחים הוא די פשוט אם מספקים להם תנאים בסיסיים. 1. הגנה בבית אומנה. 2. חימום. 3. אוכל ומים. 1. בית אומנה. מקום מוגן מרוח, גשם וטורפים שיש בו חימום ומזון ומים לאפרוחים. אפשר מכל חומר , קרטון , עץ, פלסטיק, זכוכית.

מצע האומנה , שבבי נסורת דחוסה שניתן לרכוש בחנות לחיות. 2. חימום. באופן טבעי האם תחמם את אפרוחיה כשירגישו צורך יכנסו תחת כנפיה. לא כך שאנו אמורים להחליף את התרנגולת באחריותינו לספק להם חימום קבוע לשמור על טמפרטורה של 32 מעלות באומנת, לא חייבים לדייק אך חייבים לחמם, גם בקיץ צריך לחמם ובמיוחד בלילות. כמקור חום ניתן להשתמש בנורת ליבון של 40 וואט או 60 וואט (המנורות של פעם שפולטות חום) 100 וואט כבר לא ניתן להשיג היום כיוון שאינן עומדות בתקן. ישנם נורות קרמיות שיעודן הוא חימום ,ניתן להשיג אותן בחנויות לבעלי חיים או באי ביי הן משמשות לחימום זוחלים, יעילותן רבה יותר מנורות ליבון שכן הן מיועדות לחימום בלבד ולא "מבזבזות" אנרגיה על אור. את מקור החום נמקם במקום ובמרחק בטוח אך לא גבוהה מידי , נבדוק שהחום מקרין על האפרוחים. את החימום נסגור כשהאפרוחים יהיו מנוצים לגמרי ולא לפני גיל 6 שבועות. איך נדע אם חם או קר לאפרוחים? אם הם מתקבצים ומצטופפים או מצייצים בלי סוף צריך להגביר את מקור החום. אם הם מפוזרים האחד מהשני נראים רגועים ושמחים (אני קורא לזה משתזפים) החום מספיק. לשים לב לא לחמם מידי שלא נקבל עוף בגריל ואם האומנה מחומר דליק שלא תעלה באש. 3.אוכל ומים. מים, להניח בכלי מתאים לא עמוק שלא יטבעו, ישנם כלי מים המיועדים לאפרוחים. מזון, ממליץ על תערובת אפרוחים ייעודית לגידול אפרוחים אפשר לפנק מידי פעם במלפפון מגורד ובביצה מפוררת פעם עד פעמיים בשבוע.

להאכיל בלחם וירקות בלבד לא מומלץ אם אנחנו רוצים לקבל מטילות בריאות ללהקה העתידית שלנו כדאי להשקיע באפרוחים.

סכנות ואמצעי זהירות. קודם כל חשמל וחימום רק מי שיודע מה הוא עושה , אצלי כמעט ועלה המחסן באש לאחר שנורה קרמית נפלה בתוך הקרטון והחלה להצית אותו , לכן צריך לקבע היטב את הנורה ולהימנע מקצר חשמלי. טורפים: נתקלתי בכמה טורפים לא צפויים מסוכנים לאפרוחים, חולדות , עורבים , וכמובן חתולים וכלבים. הטיפ האחרון הוא לשמור על ניקיון, בשבוע הראשון האפרוחים לא מלכלכים הרבה אך לאחר מכן יש צורך יום יומי לנקות את האומנת. מים להחליף פעם ואם אפשר פעמיים ביום. בהצלחה , ואשמח אם תכתבו לי איך מתקדם הטיפול באפרוחים שלכם ומהם ההמלצות שלכם מניסיונכם האישי. וחייב לכם תשובה.......

גוזל גוזל את תשומת הלב של הוריו הם מאכילים אותו עד שפורח מהקן.

ואילו אפרוח לאחר בקיעתו פורח ויודע להסתדר בעצמו.

נשאלתי מספר פעמים האם צריך להאכיל את האפרוחים, זו שאלה חסרת טעם שכן אפרוח יודע להסתדר בעצמו.

אסף חוות לולי Luly Farm

16,784 צפיות2 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page