top of page

בניית לול תרנגולות

עודכן: 5 בנוב׳ 2022


בניית לול תרנגולות נוח למגדל ונוח לתרנגולות הוא המפתח להצלחה ולהתמדה בגידול תרנגולות לאורך זמן.

מגדל אמר לי פעם, שאתה בונה את הלול הראשון תחשוב לאן אתה מתרחב, אני מודה שהוא צדק, עם האוכל (או הביצים) מגיע התיאבון.

צעדים ראשונים להצלחה הם תכנון נכון, חשבו מהו גודל השטח אותו תרצו להקצות לטובת התרנגולות.

נכון יהיה לחשב 2 תרנגולות מטילות לאדם, תרנגולת מטילה בין 0 ל 7 ביצים בשבוע, מספר גורמים משפיעים על ההטלה, גיל גזע ועונת השנה.


לול תרנגולות ביתי

תרנגולת צעירה תטיל בשלושת השנים הראשונות לחייה יותר ביצים מאשר כשתתבגר.

בגזעים שלנו תוכלו לקרא יותר על תכונות הגזע לכל גזע מוגדרת כמות ביצים שנתית.

לעונות השנה יש השפעה במזג אויר קיצוני ובכמות שעות אור יום, ככל שירבו שעות ביממה

בהן התרנגולת פעילה כך גם תהליך היווצרות הביצה בגופה נמשך.

כדי שהנקבות יטילו ביצים אין צורך בזכר בלהקה, נצטרך זכר רק אם נרצה ביצים פוריות לצורך אפרוחים, רבים מוותרים על החזקתו בגלל מגבלות שכנים והפתרון הוא לרכוש בכל שנה או שנתיים אפרוחים או ביצים מופרות מבית הגידול שלנו ולשלבם בלהקות הקיימות.

ככל שתקצו יותר מקום כך יוטב לתרנגולות מהיותן אוהבות וצמאות לחופש, בשטח גדול יוכלו להסתדר טוב יותר אחת עם השניה ולהתחרות פחות על מזון וטריטוריה, אני לא מציין מהו השטח הרצוי כי לדעתי אין נוסחא כזו כל המרבה זה משובח וכל אחד יבדוק את מגבלותיו בחצר. המלצת מינימום שטח בלול סגור ללא חצר פתוחה יהיה חצי מטר מרובע לתרנגות.

דוגמאות לבניית לול תרנגולות יש המון, יש מושקעים ויקרים ויש יצירתיים מחומרים ממוחזרים שכמעט ולא עולים כסף, לכולם בסיס משותף מקום מוגן ללינה והטלה ומקום לשוטטות ושהייה במשך היום.

לול תרנגולות בחצר מוסיף יופי ואוירה כפרית גם לגינות קטנות במרחב העירוני.

מקום מוגן נרצה לספק הגנה מרוח, גשם, קור וחום (צל) וטורפים שאליו גם יכנסו לשינה בלילה, במקום זה נמקם את מקלות השינה , מתחת למקלות נמקם מדף או רשת כדי שנוכל לאסוף ולרכז את הלשלשת, תרנגולות מייצרות 70% מהלשלשת שלהן בלילה, אם נרכז את הלשלשת נצמצם את ההתעסקות במלאכת הניקיון וכמובן נשמור על ניקיון ברמה סבירה בלול.

תאי הטלה לתרנגולת בגזע סטנדרטי (פלימות) יהיה מספיק תא בגודל רוחב 30 ס"מ גובה 30 ס"מ עומק 40 ס"מ ובו נרפד בקש, נשורת או חומר רך אחר כדי לשמור על הביצה משבר בזמן ההטלה, התא יכל להיות מפח מפלסטיק קוביית עץ חלולה או מגירה ישנה, לא משנה ממה הוא עשוי כל עוד התרנגולת מרגישה שהוא בטוח להטלה ושיש בו פרטיות עבורה.

לכל 5 תרנגולות מטילות מספיק תא אחד, כדאי ונוח שהגישה לאיסוף הביצים תהיה חיצונית שלא מצריכה כניסה ללול.

החצר היא המקום האהוב על התרנגולות בה הן יבלו את רוב שעות היום בפעילות חברתית ובחיפוש אחר מזון, שם אפשר לתת להן מזון ומים וכדאי לרשת אותו מכל צדדיו ולקרות אותו כדי למנוע מציפורי בר לזלול את המזון ולהעביר מחלות לתרנגולות שלנו וכדי לאפשר לתרנגולות מקום בטוח מטורפים. לחצר צריכה להיות דלת דרכה תוכלו אתם להכנס וגם לאפשר לתרנגולות לצאת למי שמעוניין לשחרר אותן בחצר הבית.

הפרטים האחרונים שנותרו לבניית לול תרנגולות הם להניח כלי אוכל ומים, ישנם כלים ייעודיים אני בהחלט ממליץ לרכוש כלים טובים זו השקעה חד פעמית ולאורך זמן משתלמת, מערכת השקיה בכוסיות תשמור על היגיינה ותקל את הטיפול היום יומי ומיכל אוכל עם אפשרות אגירה שאותו תמלאו אחת לשבוע בתערובת.

ניתן לרכוש בחנות של לולי ערכה להרכבה פשוטה של מערכת מים שלמה וכלים לתערובת.

כל שנותר הוא להחליט אלו גזעים תרצו לגדל בלול המפואר שבניתם או רכשתם להם ולכם.

אסף

חוות לולי

Luly Farm

ראו את הלול שבנתה משפחת פראן בעזרת ההסברים והדוגמאות שמצאו כאן, עבודה מצוינת ולול נוח מאוד שיחזיק שנים רבות , תודה למשפחת פראן על השיתוף.


התמונות באדיבות חברת די אפ פאטס המייצרת ומשווקת לולים, דגמים נוספים באתר החברה: www.dfpets.com

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page