top of page

עקרונות הבידוד הנכון

עודכן: 20 בנוב׳ 2022

בכדי להקטין את הסיכון להכנסת גורם מחלה ללהקה המבוססת או לבית גידול חדש שזה עתה בנינו נצטרך להקפיד על רכישת עופות ואפרוחים מבית גידול אמין ונקי ממחלות השומר על כללי בטיחות ביולוגית - בחוות לולי יש הקפדה ופיקוח וטרינרי כדי לקבל את הטוב ביותר עבורכם.

כאשר מדובר בבית גידול קיים ישנו סיכון בהבאת פריטים חדשים ללהקה משני הכיוונים האחד העופות החדשים עלולים לקבל מחלות הקיימות אצלכם בלול והשניה להדביק את הלול שלכם במחלות חדשות.

לכן - חשוב לא מביאים עופות ממקור לא בטוח!!!


עקרונות הבידוד הנכון בהכנסת עוף חדש ללהקה קיימת.

העיקר בדרך זו הוא תהליך הבידוד- quarantine שהוא חובה בעת הכנסת פרט חדש. אי ביצוע תהליך בידוד נאות עלול להמיט חורבן והרס ללהקה אהובה שהושקעו בה זמן,כסף,עבודה והמון אהבה, חבל להסתכן!

מעט רקע, ישנן מחלות רבות המועברות על ידי עופות נשאים שאין רואים עליהם שום סימפטום,ולכן גם עוף הנראה בריא וחיוני הוא עלול להיות מפעל פתוגנים מדבק! ישנו גם מספר מחלות לא מבוטל העובר דרך ביצים מופרות, כגון סלמונליוזיס,אנמיה מדבקת,לאוקוסיס לימפואידי, ועוד מחלות רבות ורעות!

המסקנה מדברים אלו היא שכל אחד צריך לעבור בידוד, החל מביצה מופרית שברצונך להדגיר אצלך, דרך אפרוחים בני יומם וכלה כמובן בעופות בוגרים יותר!



עקרונות הבידוד הנכון:

1. הכלל קובע את העיקרון של 40:40 זאת אומרת שמינימום משך זמן הבידוד הוא 40 יום, והמרחק המינימלי של העופות המבודדים מהלהקה הקיימת הוא 40 רגל (13 מטרים בקירוב) בעניין הזה כל המרבה הרי זה משובח!

2. יש להשתדל שלא יהיה שום קשר פיזי בין המבודדים ללהקה הקיימת, ואם יש אפשרות להשאיר את העופות המבודדים בבניין אחר ( מחסן מבודד,חנייה מקורה, בתוך הבית, במרפסת, אצל השכן וכו) רחוק מהלהקה הקיימת הרי זה עדיף עשרות מונים על המצב שהעופות המבודדים נמצאים באותה החצר עם הלהקה המקורית.

3.בעת הטיפול העופות תמיד יש להתחיל בלהקה המבוססת ולטפל בהם ראשונים ורק אחר כך לטפל בעופות הנמצאים בבידוד. אם במקרה יש צורך להגיע ללהקה הקיימת מיד לאחר שהייה עם העופות המבודדים יש צורך לשטוף ידיים היטב,להחליף בגדים ובעיקר נעליים. ככלל אני ממליץ שיהיו נעליים המיוחדות לטיפול בלהקה.

4. יש לעקוב אחרי סימני מחלה בעופות המבודדים ובמידה ומופיעים, המלצתי היא עם כל הצער והכאב, להשמיד את העופות המבודדים, אין לקחת סיכון!

5. לקראת סוף השבוע השלישי במידה ולא נראו שום סימני מחלה, יש לצרף אל העופות המבודדים,אחד מהעופות של הלהקה הקיימת (יש לבחור עוף פחות אהוב,יפה וכו) והוא ישמש כ" כנרית במכרה״ שיתריע,במידה ויגלה תסמיני מחלה, אם העופות המבודדים נגועים בפתוגן שאצלם אינו מתבטא אך עלול להתבטא בלהקה המבוססת.

6. לקראת סוף השבוע הרביעי יש להוסיף מעט ממצע החיפוי של הלהקה אל העופות המבודדים בכדי לאפשר להם להתמודד עם פתוגנים שאולי יש בלהקה שלכם.

7. במידה ועברו ארבעים יום מינימום של בידוד ולא נתגלה דבר חשוד, אפשר לצרף את החדשים ללהקה ועשיו להתמודד עם המריבות המלוות התבססות של סדר נקירה חדש!

זכרו לבודד לבודד לבודד! אין הכנסה של פרט חדש ללא בידוד!!!!

בהצלחה מקווה שהייתי לעזר!



עקרונות השילוב הנכון לאחר רכישת אפרוחים.

כאשר מדובר באפרוחים עדיין נצטרך לשמור על כללי בטיחות ביולוגית אולם ננהג מעט שונה שלא כמו בבידוד עוף בוגר.

את האפרוחים נשלב בלהקה לא לפני גיל 3 חודשים ועדיף אפילו יותר, כאשר הם גדולים וחזקים מספיק להתמוד עם סדר הנקירה של הלהקה הוותיקה.

ניקח מעט ממצע החיפוי של הלהקה אל האפרוחים בכדי לאפשר להם להתמודד עם פתוגנים שאולי יש בלהקה שלכם.

בני סרור



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page